Polscy Olimpijczycy na spotkaniu Polskich Nadziei Olimpijskich: o znaczeniu wsparcia dzieci i młodzieży w ich sportowej drodze na szczyt

Polscy Olimpijczycy na spotkaniu Polskich Nadziei Olimpijskich: o znaczeniu wsparcia dzieci i młodzieży w ich sportowej drodze na szczyt

Opublikowany

Program „Polskie Nadzieje Olimpijskie” to wspólna inicjatywa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, firmy Procter & Gamble, Telewizji Polsat oraz Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, będąca wyrazem ich zaangażowania w aktywizację sportową dzieci i młodzieży. W ramach popularyzacji idei programu, Partnerzy wraz z Beneficjentami programu, zaprosili znanych Olimpijczyków: Kamila Stocha, Roberta Korzeniowskiego i Michała Jelińskiego do rozmowy o tym, jak i dlaczego warto wspierać dzieci i młodzież w ich sportowej drodze na szczyt. Spotkanie odbyło się 19 września 2015 r. podczas Olimpijskiego Pożegnania Lata w Katowicach.

O swojej drodze na szczyt, o wyzwaniach jakie przed nimi stały, o tym co jest w sporcie najważniejsze oraz dlaczego wspierają program Polskich Nadziei Olimpijskich, opowiadali zaproszeni Mistrzowie Olimpijscy: Kamil Stoch, Robert Korzeniowski i Michał Jeliński. Niezwykłe było zestawienie wypowiedzi sportowców, którzy już osiągnęli olimpijskie szczyty, z wypowiedziami beneficjentów programu, którzy opowiadali o tym jak program umożliwia dzieciom i młodzieży wsparcie w ich sportowej drodze.

Gościem spotkania była Pani Barbara Sobańska - Dyrektor Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Marusarza w Zakopanym, którego absolwentem jest Kamil Stoch. Dyrektor Sobańska mówiła o tym jak wsparcie z programu Polskie Nadzieje Olimpijskie (grant udzielony w filarze „Sport Dzieci i Młodzieży”), wpłynęło na znaczne zwiększenie możliwości prowadzonych przez szkołę działań sportowych. Był to zarówno zakup sprzętu sportowego (między innymi: nart, butów narciarskich, wiązań narciarskich, kasków, kijków, łyżew, rolek, mat do ćwiczeń), jak również możliwość zorganizowania szeregu zgrupowań sportowych (zarówno krajowych jak i za granicą) oraz dodatkowe godziny treningu dla młodych podopiecznych. Na pytanie o to, czy program w rzeczywisty sposób pomaga w budowaniu polskich nadziei na kolejnych Olimpijczyków w przyszłości, Dyrektor Sobańska odpowiedziała: „bez środków uzyskanych z PNO nie bylibyśmy w stanie zrealizować planów organizacyjno- szkoleniowych dla najlepszych uczniów”.

Zarówno droga na szczyt, jak i uzyskiwane osiągnięcia mają inny wymiar w odniesieniu do Beneficjentów drugiego filaru programu Polskie Nadzieje Olimpijskie: „Upowszechnianie Sportu dla Dzieci i Młodzieży Chorej lub Niepełnosprawnej”. Jest to inny rodzaj wyzwań stawianych samemu sobie, pokonywanie ogólnoludzkich słabości potęgowanych fizycznymi dysfunkcjami. Opowiadała o tym Pani Wiceprezes z Tarnowskiego Zrzeszenia Sportowego START - Aneta Michalska-Kocjan. „Rywalizacja i jej wyniki są wartością drugorzędną. Najważniejsza i pierwszoplanowa jest szeroko pojęta rehabilitacja we wszystkich jej aspektach: fizycznym, społecznym, zawodowym i psychologicznym. Najważniejsze jest odnalezienie drogi do normalnego życia. Sport znakomicie to ułatwia”.

Wielu podopiecznych programu Polskie Nadzieje Olimpijskie, już może poszczycić się sukcesami w swojej drodze na szczyt. Przykładem mogą być osiągnięcia młodego sportowca - Konrada Bukowieckiego, trenującego w Policyjnym Klubie Sportowym „GWARDIA” Szczytno (grant udzielony w filarze „Sport Dzieci i Młodzieży”). Jest on złotym medalistą w pchnięciu kulą i srebrnym medalistą w rzucie dyskiem Olimpijskiego Festiwalu Młodzieży, w 2014 roku został Mistrzem Świata Juniorów, a w 2015 został Mistrzem Europy Juniorów.

Warto przypomnieć, że ogłoszenie zdobywców grantów 1 edycji programu Polskie Nadzieje Olimpijskie, odbyło się 23 maja tego roku. Przyznano 18 grantów, w tym czternaście filarowi „Sport Dzieci i Młodzieży”, w którego skład wchodzą: Klub Lekkoatletyczny „Bałtyk”; Miejski Klub Sportowy „POLONIA” Warszawa; Międzyszkolny Klub Sportowy „CUPRUM” Lubin; Policyjny Klub Sportowy „GWARDIA” Szczytno; Uczniowski Klub Sportowy „LIDER”; Stowarzyszenie Stołeczne Centrum Kultury i Sportu „HALS”; Międzyszkolny Ludowy Uczniowski Klub Sportowy „POSTOMIA” Sulęcin-Kołczyn; Klub Wioślarski „WISŁA”; Szkoła Mistrzostwa Sportowego w Płocku Związku Piłki Ręcznej w Polsce; Stowarzyszenie Turystyczno-Sportowe „POMERANIA SZCZECINEK”; Powiatowy Zespół Placówek Szkoła Mistrzostwa portowego Szczyrk; Klub Sportowy „G’POWER” Gorzów; Zespół Szkół Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Marusarza (2 wnioski).

Cztery pozostałe granty zostały przyznane w filarze „Upowszechnianie Sportu dla Dzieci i Młodzieży Chorej lub Niepełnosprawnej”, reprezentowane przez organizacje: Integracyjny Klub Sportowy „ATAK”; Specjalny Ośrodek Wychowawczy Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego; Stowarzyszenie Wspierania Osób Niepełnosprawnych „Ab Ovo” oraz Fundację Akademia Integracji - Praca, Edukacja, Sport.

„Spotkanie z Beneficjentami programu Polskie Nadzieje Olimpijskie to dla nas moment szczególny. To chwila, w której widzimy jak realizuje się wyjątkowa inicjatywa na rzecz propagowania i rozwijania sportu oraz aktywności fizycznej dla dwóch filarów: dzieci zdrowych, a w szczególności dzieci chorych i niepełnosprawnych. Jest to dla nich szansa na budowanie pewności siebie i rozwoju silnych cech osobowości – odwagi i uporu w dążeniu do określonych celów, ale także pełniejsze uczestnictwo w życiu społecznym”  - podsumowuje Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Fundacji POLSAT.

„Wieloletnia współpraca z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim jest dla firmy Procter & Gamble szczególnym powodem do dumy. To już kolejna edycja programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Jesteśmy przekonani, że nasz wkład w program to przede wszystkim inwestycja w rozwój młodych, ich talentów, a także jakość polskiego sportu”- podkreślił Marek Kapuściński, Prezes Zarządu Procter & Gamble Polska.

„Jesteśmy dumni, że możemy wspierać naszą polską młodzież w ich dążeniach na olimpijski szczyt. Tak prestiżowe programy jak Polskie Nadzieje Olimpijskie są niezbędne do budowania kondycji polskiego sportu, który już jest na bardzo wysokim poziomie” - przyznaje Włodzimierz Kleniewski, Dyrektor Polskiej Fundacji Olimpijskiej.

„Z roku na rok mamy coraz więcej powodów do radości na Olimpiadach, ale także coraz więcej dzieci, które chętnie uprawiają sport i kiedyś mogą stanąć na jednym ze stopni podium. Jako partner programu, uważamy, że wsparcie podmiotów, które pomagają najmłodszym jest kluczowe, aby osiągnąć sukces” – podsumowuje Dorota Gajewska, Wiceprezes Zarządu Fundacji PGNiG.

„GREY wspiera program Polskie Nadzieje Olimpijskie w zakresie działań komunikacyjnych. Zaprojektowaliśmy logo PNO, które swoją symboliką nawiązuje do idei olimpiady i oddaje to, co w sporcie – zarówno tym wyczynowym, jak i rekreacyjnym - najważniejsze: radość, praca na rzecz wspólnego sukcesu, energia i osiągnięcia” – mówi Anna Pańczyk, CEO GREY group.

Spotkanie odbyło się w ramach Olimpijskiego Pożegnania Lata, któremu towarzyszył program Polskie Nadzieje Olimpijskie. Na uczestników czekało mnóstwo atrakcji, m.in. każdy z przybyłych mógł porozmawiać z zaproszonymi, polskimi sportowcami i Olimpijczykami, którzy aktywnie wspierają program. Stoisko Polskich Nadziei Olimpijskich uświetnili swoją obecnością znakomici Sportowcy, Mistrzowie Olimpijscy:
- Kamil Stoch
- Robert Korzeniowski
- Michał Jeliński
Oraz Przedstawiciele beneficjentów programu:
- Szkoła Mistrzostwa Sportowego w Płocku Związku Piłki Ręcznej w Polsce
- Zespół Szkół Mistrzostwa Sportowego im. Stanisława Marusarza z Zakopanego
- Tarnowskiego Zrzeszenia Sportowego START

Program „Polskie Nadzieje Olimpijskie” to wspólna inicjatywa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, firmy Procter & Gamble, Telewizji Polsat oraz Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa będąca wyrazem ich zaangażowania w aktywizację sportową dzieci  i młodzieży. Celem tej corocznej akcji jest udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży uprawiającym sporty olimpijskie, jak również rozpowszechnianie aktywności sportowej wśród dzieci chorych i niepełnosprawnych za pośrednictwem odpowiednich organizacji, zrzeszeń oraz szkół sportowych. Program Polskie Nadzieje Olimpijskie finansowany jest ze środków pozyskanych od sponsorów, a ich dyspozycja odbywa się poprzez Polską Fundację Olimpijską oraz Fundację Polsat. Partnerem inicjatywy została ponownie agencja Grey Group (WPP), a partnerami wspierającymi MillwardBrown, Possible oraz Mediacom. 

Więcej informacji i pełna lista beneficjentów znajduje się na stronie:  http://www.nadziejeolimpijskie.pl/ 

###

O PKOl
Polski Komitet Olimpijski zrodził się ze społecznego ruchu i skupia wybitnych wolontariuszy życia sportowego i kulturalnego, jest ogólnopolskim stowarzyszeniem związków, organizacji sportowych i innych osób prawnych, realizujących cele i zadania Ruchu Olimpijskiego oraz zadania związane z rozwojem polskiego sportu. Misją Polskiego Komitetu Olimpijskiego jest rozwój, propagowanie i ochrona Ruchu Olimpijskiego w Polsce, zgodnie z Kartą Olimpijską.

Od ponad 95 lat PKOl rozwija aktywną i wielokierunkową działalność, stwarza warunki i organizuje udział polskiej reprezentacji w igrzyskach olimpijskich, promuje ideę olimpijską i upowszechnia sport, włącza polski ruch sportowy do światowej rodziny olimpijskiej i zapewnia stałe kontakty polskiego sportu z międzynarodowym ruchem olimpijskim, podejmuje różnorodne działania w dziedzinie edukacji olimpijskiej i przyczynia się do trwałych związków sportu ze sztuką.  

O Telewizji POLSAT  
Telewizja Polsat to pierwsza komercyjna stacja telewizyjna w Polsce i wiodący polski nadawca oferujący 26 popularnych kanałów telewizyjnych generujących oglądalność na poziomie 24%. Dzięki filmowym hitom, kultowym serialom, muzycznym wydarzeniom, emocjonującym show, teleturniejom i relacjom sportowym z najważniejszych wydarzeń, stała się ulubioną stacją milionów Polaków. W ciągu ponad 20 lat POLSAT zdobył miliony widzów  i zapewnił sobie bardzo mocną pozycję na polskim rynku medialnym. Jest jedną z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych marek w Polsce. Dzisiaj jest częścią Grupy Cyfrowy Polsat - największej grupy medialno-telekomunikacyjnej w Polsce, którą tworzą także: Cyfrowy Polsat – operator największej polskiej platformy satelitarnej i dostawca nowoczesnych usług multimedialnych, Polkomtel – operator sieci komórkowej Plus, lider technologii LTE korzystający z najnowocześniejszych rozwiązań telekomunikacyjnych w rozwijaniu usług dla swoich klientów, IPLA – lider na rynku wideo online z 4,3 mln użytkowników. 

O Procter & Gamble
Firma P&G dociera ze swoimi markami do blisko 4,8 miliarda ludzi na świecie. Jej silne portfolio obejmuje wiele zaufanych, cenionych ze względu na jakość marek o wiodącej pozycji rynkowej, m.in. Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® oraz Whisper®. P&G prowadzi działalność w blisko 70 krajach. Aktualności oraz więcej informacji nt. P&G i marek dostępne na stronie: www.pg.com 

O PGNiG  
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA jest liderem rynku gazu ziemnego w Polsce. PGNiG SA jest spółką giełdową obecną w indeksie największych polskich firm (WIG 20), zajmującą się poszukiwaniami i wydobyciem gazu ziemnego oraz ropy naftowej w kraju i za granicą, a także, poprzez kluczowe spółki, importem, magazynowaniem, sprzedażą, dystrybucją paliw gazowych i płynnych oraz produkcją ciepła i energii elektrycznej. PGNiG SA posiada akcje/udziały w 29 spółkach, w tym w podmiotach świadczących specjalistyczne usługi geofizyczne i wiertniczo - serwisowe, wysoko cenione na rynkach międzynarodowych.  PGNiG SA posiada oddziały i przedstawicielstwa w Rosji, Belgii, Pakistanie, na Białorusi i Ukrainie. PGNiG SA jest również jedynym właścicielem spółki PGNiG Upstream International AS (dawniej PGNiG Norway AS), która prowadzi działalność w zakresie poszukiwania i eksploatacji złóż na Norweskm Szelfie Kontynentalnym i Morzu Norweskim, spółki POGC -Libya BV, poszukującej złóż węglowodorów w basenie Murzuq na terenie Libii, PGNiG Sales & Trading GmbH w Monachium zajmującej się handlem gazem oraz PGNiG Finance AB  w Sztokholmie, którą wykorzystano do emisji euroobligacji na rynku europejskim. W 2004 Spółka PGNiG utworzyła Fundację PGNiG, której celem jest celem jest prowadzanie działalności publicznej i społecznie użytecznej na rzecz promocji i wspierania m.in. sportu, z uwzględnieniem rywalizacji sportowej jako narzędzia wychowawczego dzieci  i młodzieży, Więcej informacji na stronie internetowej www.pgnig.pl  

O GREY group
GREY group to, należący do koncernu WPP, zespół agencji, oferujących Klientom zintegrowane usługi komunikacyjne oraz innowacyjne rozwiązania w zakresie: ATL, BTL, Public Relations i Digital oraz wsparcie strategiczne. GREY Group ma doświadczenie w tworzeniu długofalowej komunikacji marek międzynarodowych  i lokalnych. W skład GREY group wchodzą agencje reklamowe GREY Worldwide Warszawa, Grey Digital, Testardo Gram oraz sieciowa agencja Public Relations - Cohn&Wolfe. Więcej na stronie internetowej: www.grey.pl
  
W ramach koncernu WPP inne podmioty, które będą wspierać program to: POSSIBLE, agencja digital; Millward Brown, dom badawczy; Mediacom, dom mediowy. 

Kontakt dla mediów:

Krystyna Aldridge – Holc / Fundacja POLSAT  
kaldridgeholc@polsat.com.pl, + 48 602 708 456
Małgorzata Mejer / Procter & Gamble
mejer.m@pg.com, +48 668 458 501
Anna Zwolińska / Telewizja POLSAT
azwolinska@polsat.com.pl, +48 668 615 804
Anna Dłużniewska / Fundacja PGNiG
anna.dluzniewska@pgnig.pl, +48 663 190 366
Włodzimierz Kleniewski / Polska Fundacja Olimpijska
wkleniewski@pfo.org.pl, +48 603 747 744
Joanna Hurda / GREY group
joanna.hurda@greygroup.pl, + 48 502 198 783


Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

PNOLOGO.jpg

grafika | 193 KB

Pobierz
3.JPG

grafika | 455 KB

Pobierz
5.JPG

grafika | 158 KB

Pobierz
1.jpg

grafika | 510 KB

Pobierz
4.JPG

grafika | 431 KB

Pobierz
2.JPG

grafika | 459 KB

Pobierz

Pascal Brodnicki ambasadorem produktu Rama Smaż jak szef kuchni

We wrześniu ruszyła szerokozasięgowa kampania promująca produkt do smażenia Rama Smaż jak szef kuchni. Ambasadorem produktu został znany kucharz Pascal Brodnicki. Za działania komunikacyjne obejmujące PR, eventy, digital, BTL i shopper marketing odpowiada GREY Group Poland.